Logo Design Teori

Idag så har jeg lært at vi får assosiasjoner av forskjellige logoer.

OPPMERKSOMHET:

Her er et eksempel:

amazon-com-logo

Visst man ser nøye på logoen, så kan du se at logoen har en smilene munn. Disse små detaljene hjelper på å skape oppmerksomhet på en logo. Og da tar vi oss litt tid til å se på den.


RESPONS/REAKSJON:

Når man ser på logoer så får man forskjellige reaksjoner, og de kan være positive, trygge, redde eller kanskje bare usikker.

Disney_Logo

Her har vi Disney logoen, den får man gode reaksjoner på, og man får positive tanker om den. Det er på grunn av at den har myk skrift, og det er komfortabelt å se på.

EA-logo-black.png

Her har vi Electronic Arts sin logo, og den får man mer fart og spenning i reaksjonen din. Det er på grunn av bokstavene er veldig kantete og at de er litt på skrå, så det skaper illusjonen av fart og spenning.


MENING:

Jeg lærte at man kan tolke en Logo på masse forskjellige måter, og at man kan få forskjellige ideer ifra få elementer av å se på en logo

last ned

Av Apple logoen så kan du få masse ideer som Isaac Newton, Edens Hage, Sunnhet, og masse andre kreative ideer.


MINNE:

Jeg har lært hvorfor vi husker andre logoer bedre enn andre logoer, og at logoer pleier også være veldig konkrete.

preview-red_bull

Her har vi Red Bull logoen, og den er ganske lett å huske, spesielt siden den er veldig konkret (Bilde av Rød okse)

Og man kan bruke en huske regel på hvorfor man husker noen logoer lettere enn andre, og det er at det er lettere å huske bilder enn navn.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s