Bok Design – Sangbok

TORSDAG UKE 3:

Denne uken så begynte vi på bok design, der vi skal lage og designe en sangbok. Vi fikk noen sangtekster som vi skulle digitalisere, og så skulle vi legge dem inn i InDesign. Vi skal lage designet og bestemme hvilken fonter vi skulle bruke. Her er noen skjermbilder ifra arbeidet mitt idag:

 


MANDAG UKE 4:

Idag så har vi lært hvordan man lager et bokomslag til sangboka vår, og hvordan man legger på tekst på ryggen av omslaget. Her er et skjermbildet ifra jobben:

skjermbilde-4


 

ONSDAG UKE 4:

Idag så har jeg arbeidet mer med designet på boka. Jeg har valgt en spesifikk bakgrunn der jeg har lagt en rød gradient. Jeg prøvde å lage noen design til boka, men så kom jeg på at de ikke passet målgruppa. Men det gode med det er at jeg kommer nok til å bruke dem til senere bruk. Men ellers så har jeg sett etter fonter som jeg kan bruke til boka. Det som irriterte meg var at en del fonter som var bare til personlig bruk, Men jeg fant en font som jeg kan bruke på tittelen (Gabrielle), og en som jeg kan pynte designet mitt med (Bergamot Ornaments). Her er noen skjermbilder ifra arbeidet mitt idag:

This slideshow requires JavaScript.


MANDAG UKE 5:

Idag så har jeg helst fokusert på tekstene i sangboka, og så gjorde jeg noen fin justeringer på hvordan forskjellige tekster skal se ut. Det jeg gjorde var å fikse litt på linjeavstanden på noen tekster. Her er noen skjermbilder ifra dagens arbeid:

This slideshow requires JavaScript.


 

ONSDAG UKE 5:

Idag så har jeg jobbet en del med de grafiske elementene på boken min, og jeg har lagt inn en innholdsfortegnelse i boken. Jeg fikk designet det helt nytt design til framsiden til boken. Først så skisserte jeg ned ideen, så tegnet jeg den i Photoshop, så vektoriserte jeg den i Illustrator, så lagde jeg designet med Pen Tool. Teknikken jeg brukte var “Negative space”, der jeg har noen mellomrom i designet mitt, så det skaper en illusjon som skaper et symbol. Her er litt skjermbilder ifra arbeidet mitt idag:

 

 

Leave a comment